باز هم مثل همیشه پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی در اقدامی معنا دار مطلبی را درج کرده است که می توان آن را پروژه نیمه تمام و آرزوهای هاشمی رفسنجانی در پایان عمرش قلمداد کرد و آن هم برقراری مذاکره و رابطه با آمریکا ! 

در پایگاه ایشان مطلبی که به قلم "کریستین امانپور"درج شده است؛خانم امانپور بیان میکند:رفسنجانی که یک شخصیت اصولگرای پراگماتیک به شمار می‌آید، در مصاحبهٔ اختصاصی‌اش با من در سال ۲۰۰۵ هنگامی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بود، از برقراری رابطه با آمریکا سخن گفت و اعلام کرد که مایل است تا پروندهٔ این مساله مختومه اعلام شود ولی فقط در صورتی که منافع طرفین پایمال نشود و مذاکرات بر مبنای مصلحت و احترام متقابل صورت‌ گیرد.

اما پیش تر در مطلبی ازهان کردم آنچه که تا کنون از صحبت های حسن روحانی برداشت کرده ام این است که وی برای رفع مشکلات سعی بر آن دارد به تبعیت از هاشمی به عنوان فرمانده کلید رابطه با آمریکا را بزند که در این راستا پالس هایی را هم به طرف غربی داده است! 

+

اما رهبر انقلاب در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری مطلبی بیان کردند:«درس بزرگى که ما از این فشارهاى اقتصادى دریافت کردیم، این است که هرچه میتوانیم، باید به استحکام ساخت داخلى قدرت بپردازیم؛ هرچه میتوانیم، در درون، خودمان را مقتدر کنیم؛ دل به بیرون نبندیم. آنهائى که دل به بیرون ظرفیت ملت ایران میبندند، وقتى با یک چنین مشکلاتى مواجه شوند، خلع سلاح خواهند شد. البته ما دشمنانى داریم که اینها زبان عقلائى هم خیلى سرشان نمیشود...»

خانم امانپور در پایان یادداشتش می گوید:آیا روحانیون حکومت اسلامی از دکتر حسن روحانی ـ که خود نیز به این گروه وابسته است- به عنوان یک چهره برای آشتی و تشنج‌زدایی استفاده خواهند کرد یا دست او را نیز همچون خاتمی خواهند بست؟ آیا ایالات متحده آمریکا به این نتیجه خواهد رسید که برقراری روابط استراتژیک با ایران ضروری است و بهبود روابط به شهامت بیشتری برای تصمیم‌گیری سیاسی نیاز دارد؟

ولی گویا خانم امانپور حافظه ی تاریخیشان پاک شده است و نمیداند که در دوران آقای خاتمی جمهوری اسلامی ایران برای تنش زدایی پیش قدم شد و چه کارهایی که انجام نداد،که آخر سر ما را به عنوان محور شرارت معرفی کردند!

حال برای یک بار هم که شده طرف های غربی به خصوص آمریکا برای تنش زدایی پیش قدم شود!

اما آقایان هاشمی، روحانی و ما بقی ؛جهت یاد آوری توجهتان را به این آیه مبارکه جلب می نمایم:«هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی. (ای پیامبر به امتت) بگو: راهی که خدا بنماید، به یقین راه حق تنها همان است. و البته اگر بعد از آنکه طریق حق را دریافتی از میل و خواسته آنها پیروی کنی دیگر از سوی خدا یار و یاوری نخواهی داشت.»[120/بقره]