قبل ا ز اینکه به ماجرا بپردازم ذکر خاطره ای خالی از لطف نیست. ایام قبل انتخابات همیشه شور عجیبی طبق روال همیشه برپا ست اما در انتخابات این دوره خبر از آمدن مرد بحران ها و منجی بود! پروزه منجی سازی از هاشمی از ماه ها و یا یک سال قبل شروع شده بود_میتوانید تیتر روزنامه های آرمان ،شرق و...یک سال پیش را مرور کنید_تیم رسانه ای هاشمی و الخ به خوبی توانسته بودند فضا را مدیریت کنند که انصافاً باید به آنها تبریک گفت!

هر چه به ایام انتخابات و ثبت نام نزدیک تر می شدیم صحبت از آمدن و یا نیامدن هاشمی در بین افکار عمومی بیشتر می شد که این خود نشان دهنده پروپاگاندای رسانه ای اقای هاشمی بود! در آن روزها با یکی از دوستان بنام «ی .س» صحبت هایی در مورد انتخابات داشتم.ایشان بیان می کردند به نظرم ریاست جمهوری این دوره به جناح مخالف اصولگرایان برسد بهتر است...ما هم می نشینیم و نقد می کنیم و...!

حال فضای نقد بر دولت چگونه است باید بگویم آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است!

در این ایام پروژه ای هماهنگ کلید خورده و از چپ و راست مجلس مورد تازیانه قرار می گیرد که در پست قبلی بدان اشاره نمودم اما به میدان آمدن دختر آیت الله هاشمی تحولات آینده در کشور را پیچیده و پیچیده تر می کند! فائزه هاشمی با سایت اپوزیسیون روز آنلاین مصاحبه می کند و اظهاراتی را در مورد مجلس بیان می کند! به گفته ایشان نمایندگان مجلس "تند، افراطی و بی‌منطق" آنان را به دلیل سوال از وزرا، متهم به ایجاد فضای تهدید و ارعاب علیه دولت کرد. 

مثل فوق را گفتم تا به اصل مطلب برسم. دولت جدید قرار است دو سبد کالایی را در بهمن و اسفند امسال را در اختیار مردم بگذارد. این دو سبد شامل چه اقشاری هستند؟؟؟

طبق مصوبه دولت، شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، کارگران، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، هنرمندان، دانشجویان متأهل، طلاب و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی مشمول سبد کالایی هستند.

طبق سرشماری سال 1390 جمعیت روستائیان کشور حدود 21 میلیون نفر است که اکثریت آنها یا به کشاورزی مشغولند یا دامپروری...پس عملا باید گفت این قشر زحمتکش جامعه در سبد کالایی قرار نمی گیرند! حالا چه کسی جوابگوست!!!؟

خب اینگونه می شود که وقتی همه در گیر بابک زنجانی و محمود کریمی و جنگ زرگری و تصفیه حساب های حضرات می شوند کسی به فکر این قشر از جامعه نیست!

حرف دلم را بزنم؛شکم همین روشنفکران و بعضی خبرنگاران و روزنامه نگاران و هنرمندان پر باشد کارها درست درست درست پیش می رود و گور بابای بقیه!

سعید حاجتی عزیز