بالاخره پس از چهار روز از کش و قوس ها در بهارستان رأی اعتماد به وزرای پیشنهای داده و اعلام شد،که در این بین نمایندگان خانه ملت به کسانی که نقش مؤثری در اتفاقات سال 88 داشتند_میلی منفرد،سلطانی فر،نجفی_ حساسیت به خرج دادند و اعتماد نکردند در نتیجه آقایان را از راه یابی به کابینه دولت باز داشتند و جالب تر و سؤال برانگیز تر آنکه آقای زنگنه به حلقه ی دولت پیوست!؟

اما چند نکته:

1_کسانی که در سال 88 ادعای تقلب داشتند چرا صحبت های که این چند روز در بهارستان(مجلس) داشتند و همگان_ با وجود پخش زنده_شاهد آن بودند در آن ایام بیان و از غبارآلود شدن فضا جلوگیری نکردند تا نظام دچار هزینه و به لبه ی پرتگاه کشیده نشود؟؟؟!


2_آقای روحانی با بیان این مطلب که آقای آخوندی «این شهامت را داشته است که در حضور رهبری بگوید تقلبی در انتخابات نشده و امکان تقلب وجود ندارد»طعنه ای معنا دار به آقایان موسوی و کروبی زد!

نباید فراموش کرد آقای موسوی آبرو و حیثیت بیست ساله خود را به میدان آورد اما آقایان و اطرافیان موسوی با نداشتن ادله ای محکم به وی القاء کردند که شما پیروز انتخابات هستید و شد آنچه شد؛ حال حاضر به عقب نشینی بر مواضع خود نیست چون هزینه های به وجود آمده را بر گردن خویش می بیند در نتیجه موسوی نمیداند چگونه جواب هواداران خود را بدهد!


3_به اعتقاد من،روحانی با آن فن سخنوری خاص خویش از عملکرد نمایندگانی که علیه بعضی وزرا صحبت میکردند به نیکی یاد کرد و البته توانست انتقاد هایی را هم به مجلس وارد کند و با دفاع تمام قدش از آقای زنگنه و با دادن توضیحات لازم توانست نظر نمایندگان را برای رأی اعتماد به ایشان جلب کند!

4_روحانی با صراحت هرچه تمام تر همچون رهبر انقلاب از اتفاقات سال 88 به عنوان "اردوکشی های خیابانی "یاد و از عملکرد قوه قضائیه دفاع تمام قد کرد؛که نشان دهنده ی این است که وی التزام قلبی و عملی بر عملکرد دستگاه های مربوطه دارد و راه شبهه را بر همگان بست در ثانی نقشه های عده ای معلوم الحال را نقش برآب کرد.فی الحال آیا کسانی که اردو کشی خیابانی انجام دادند در آینده با آقای روحانی به خاطر این مواضع صریح و روشن وارد تنش خواهند شد!؟ شاید کسانی که همچنان از اردوکشی های خیابانی حمایت می کنند و بر تقلب انتخابات سال 88 اصرار می ورزند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و... راهشان را با آقای روحانی جدا شود!


5_رسانه های اصلاح طلب در اقدامی معنا دار قبل از شروع رأی گیری به وزرای پیشنهادی لیستی جایگزین در صورت عدم رأی اعتماد به بعضی از وزرا بر روی خروجی سایت های خود قرار دارند که میتوان آن را فشار بر مجلس و آقای روحانی قلمداد کرد!


6_علی ایحال از عملکرد دولت روحانی چند ماه باید بگذرد تا مشخص شود عیار دولت "تدبیر و امید" ایشان چقدر است.


7_خوب اما چه باید کرد خودشون گفتند 100روز،کارهای برای تحول های بزرگ انجام خواهد شد!