یوشکا فیشر وزیر خارجه پیشین کشور آلمان در یادداشتی برای سایت سازمان «پروژه سندیکا» بیان کرد:

«بهبود وضعیت اقتصادی ایران، که صدر مطالبه مردم در رأی به روحانی بود، به طور قطع تنها زمانی قابل دسترس است که تحریم‌های غرب و جامعه بین‌الملل برداشته شوند.

اما پایان دادن تحریم‌ها مستلزم پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای‌است

همچنان که ممکن است حل و فصل - هر چند موقت - چالش‌های عمده منطقه‌ای را نیز در بر گیرد.»

اما مجلس نمایندگان آمریکا اواخر روز چهارشنبه با 400 رأی موافق در مقابل 20 رأی مخالف، لایحه تشدید تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کرد.همچنین چند روز پیش از تصویب این تحریم ها لوس آنجلس تایمز در  تحلیلی نوشت:سناتور لیندزی گراهام این هفته گفت که به دنبال معرفی قانونی است که در صورتیکه ایران برنامه هسته‌ای خود را کنار نگذارد از زور استفاده شود.وی گفت: "تنها راه متقاعد کردن ایران برای توقف برنامه هسته‌ای این است که به آنها بفهمانیم ما این کار را می‌کنیم." 

حسن روحانی درست است که در مراسم تحلیف بیان کردند

«اگرچه تحریم‌ها فشار اقتصادی زیادی به مردم وارد کرده است، اما مشارکت فعال مردم در این انتخابات نشان داد که آنها در حراست از حقوق منافع ملی خود جدی و هوشیار هستند ... ملتی را که با برخورداری از انسجام ملی و با مشارکت گسترده و در کمال آرامش و امنیت در انتخابات شرکت می‌کند نمی‌توان با تحریم به تسلیم واداشت و یا به جنگ تهدید کرد.»

اما در آخر سخنرانی هم اشاره کردند :«تنها راه تعامل با ایران، گفت‌وگو از جایگاه برابر و اعتمادسازی  متقابل و احترام دوجانبه و کاستن از خصومت‌هاست.به صراحت می‌گویم اگر پاسخ مناسبی می‌خواهید، نه با زبان تحریم بلکه با زبان تکریم با ایران سخن بگویید».

برای اینکه بهتر متوجه صحبت های که در ابتدای مطلب آورده ام بشوید کافی است به دیدار هاشمی و خاویر سولانا نیم نگاهی داشته باشیم! هاشمی در این دیدار گفت:«درست است که روابط با مذاکرات آغاز می‌شود، اما دوگانگی برخورد دولت و پارلمان آمریکا شبهه‌ناک است و نشانه‌های خوبی در بین مردم ایران ندارد. » +

خبر جالب توجه این است که دفتر مطبوعاتی کاخ سفید بیانیه‌ای درباره مراسم تحلیف حسن روحانی سخنرانی حسن روحانی بیانیه ای صادر کرد و که میتوان پالس مثبتی از طرف غربی قلمداد کرد!«همزمان با روزی که حجت ‌الاسلام دکتر حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران سوگند یاد کرد، بار دیگر به مردم ایران که در انتخابات کاری کردند تا صدایشان شنیده شود، تبریک عرض می‌کنیم.»

پروسه رابطه با آمریکا به آرامی در حال کلید خوردن است!


متاسفانه مجلس به شدت ضعیفی داریم 

 تعدادی نماینده که بر طبق جو احسنت احسنت میگن

بر طبق جو به جا صلوات و تکبیر کف میزنن چون دو تا خارجی هست تو صحن . . .

این مجلس آدمو نگران میکنه در تعامل با این دولت چون راحت میشه فریبش داد.

حالا این کابینه محترم اگر اون بدنه اصلاح طلبش نیت داشته باشن به طور نرم برنامه های اصلاح طلبی به خصوص زاویه گرفتن با رهبری رو اجرا کنن (مانند اونچه مهاجرانی و معین اجرا کردند) خیلی کار سخت میشه و دولت این دوره به شدت متشنج خواهد شد.

به خصوص من نگران وزارت آموزش و پرورش هستم. 

حالت بعدی هم اینه اینها نخان باز به فکر فتنه گری باشن و صرفاً کار کنن که در اون حالت هم عموماً از نظر فکری مبانی نظام رو قبول ندارن و شیفته حرکت به سمت غرب هستن.

در کنار همه اینها برنامه ریزی سنگینشون برای تصاحب کرسی های مجلس دور بعد هم مهمه.

ممکنه حتی باز سن رای رو به 15 سال تقلیل بدن و اون موقع یک جمعیت زیاد رای دهنده برای خودشون دارن. 

چون تجربه ثابت کرده کم سن و سال ها به جو قالب جامعه که حزب و گروه رئیس جمهورباشه رای میدن. به خصوص اینکه غالب جمعیت نوجوان کشور به  اقتضای سن شیفته شعارهای اصلاح طلبی اعم از آزادی روابط دختر و پسر و ... هستن.

همه این نشانه ها منو نگران میکنه که بخان ترکیبی از دولت اصلاحات و مجلس ششم رو پیاده کنن منتها با یک فرق و اونهم حمله بیشتر به رهبر به صورت نرم هست.



شنیده ایم که محمود غزنوی یکشب 

شراب خورد و شبش جمله در سمور گذشت

گدای گوشه نشینی لب تنوری خفت

لب تنور بر ان بینوای عور گذشت

علی الصباح کسی نعره زد که ای محمود

شب سمور گذشت و لب تنور گذشت......