قسمت اول:


اگر بگذارند...

هاشمی گفته است: "اگر بگذارند حسن روحانی کار خواهد نمود! "

با توجه به این موضوع که روحانی متوجه شده است گذشتن از مشکلات عدیده اقتصادی نیاز بیشتری از ۱۰۰ روز را می طلبد_قبلاً بیان کرده بود صد روزه مشکلات برطرف میشود!_شائبه سیاسی بودن برخی از قولهای وی به مردم را قوت بخشیده است.ادعای مطرح شده به مردم می فهماند که برخی در نظر دارند با غبار آلود نمودن مجدد فضا! اینگونه القاء کنند که اگر موفقیتی بدست نمی آید مقصرانی دارد!

دولتی که هنوز مستقر نشده و کار خود را شروع نکرده است اینگونه سهل انگاری و کم کاری های احتمالی آینده را به گردن دیگران انداختن خارج از اصول سیاست در اسلامی است که از همگان می خواهند با هم به حل مشکلات جامعه بپردازند.

به نظر می رسد برخورد با واقعیات جامعه بعد از چند سال دوری از قدرت! و مدیریت مستقیم به دوستان نشان داده است که راه سختی در پیش روی دارند. لذا اینک به جای تدبیر در حل مشکلات قبل از وقوع حادثه دنبال مقصرینی هستند که خود می دانند وجود خارجی ندارد! پس به جای اینکه از حالا به فکر تراشیدن مانع! برای عدم حل مشکلات باشند به فکر برنامه برای حل مشکلاتی باشند که قول آن را به مردم داده اند.


قسمت دوم:

دولت تدبیر و امید، برزخ بیم و امید یا دولت تحمیلی!


قسمت سوم:

عذرخواهی...

اینکه آقایان موسوی و کروبی بخواهند به طور علنی و رسمی اعلام کنند که بله ما در انتخابات سال 88 اشتباه کردیم_کما اینکه کسانی هم در محافل خویش بیان و اعتراف کردند که تقلبی صورت نگرفته است_ و مسبب این امر شدیم که به کشور لطمه و حتی آن را به لبه پرتگاه کشاندیم و نیز در بُعد بین المللی آبروی نظام را خدشه دار کردیم شجاعت و اراده می خواهد که امروز آقایان گرفتار هوادارانی شده اند که به آنها القاء شده است تقلب صورت گرفته است چه در خارج و چه در داخل پس ترس از آن دارند که اگر اعتراف کنند پایگاه اجتماعیشان از بین و از دست بدهند و همین امر دلیلی است بر سکوت آقایان!

فرمود:در حاشیه و گوشه و کنار یک حادثه ی بزرگ، ممکن است مسائلی روی داده باشد که گاه یک نفر مظلوم یا ظالم واقع شود اما در هر حال نباید مسئله اصلی بخاطر این مسائل گم شود.


قسمت چهارم:


جنگ تمام عیار!

موسوی خویینی ها در جمع چندنفر از اصلاح طلبان نسبت به ادامه دولت روحانی در چهار سال دوم ابراز تردید کرد و بیان کرد: دولت روحانی بیش از 4 سال ادامه نخواهد یافت .وی همچنین تصریح کرده است که بعد از این چهار سال دوباره اصولگرایان به قدرت خواهند رسید و در این میان اصلاح طلبان همچنان از جذب رای مردم ناتوان خواهند بود و" ما با دست خود کمر به قتل اصلاحات بستیم. ما هم مانند اصولگرایان نمی خواهیم شکست را بپذیریم. باید شکست را بپذیریم چرا که محمد رضا عارف که نماد اصلاح طلبی بود را مجبور به کناره گیری کردیم چون دیدیم که 7 درصد بیشتر رای ندارد."

با این اوضاع و احوال می شود گفت که جریان اصلاحات همچنان بر روی نوار ناکامی و شکست هایی پیاپی گام بر میدارد و هاشمی رفسنجانی توانست جریان اصلاحات را با کیاست و زیرکی به زیر لوای خود بکشاند و فرمانده مورد خود_حسن روحانی_ را نیز به آنها تحمیل کند! اما با این حال که طرفداران جریان اصلاحات سرخورده و دچار یأس و افسردگی سیاسی شده اند در مطالبی متناقض از حسن روحانی حمایت می کنند یا بهتر است بگوییم یک چکش گرم و یک چکش سرد از انتخاب وی می زنند! 

انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری که در آینده شاهد آن خواهیم بود میتواند جنگی تمام عیار و صف بندی های میان اصلاح طلبان با آقای روحانی برای تصاحب کرسی های مجلس و ریاست جمهوری را در بر داشته باشد . . .